🔹در ابتدای این بازدید، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر نائیجی، مدیر حوزه علمیه و مرکز تخصصی اسرای تهران، گزارشی از فعالیتهای آموزشی و پژوهشی این حوزه در دو مقطع تخصصی و عمومی سطح دو و سه دادند و بیان کردند هدف اصلی آن است که نقاط قوت در آموزش و پژوهش راتقویت کنیم و نقاط ضعف را کمرنگ کنیم و از بین ببریم.
🔺ایشان اولویت پیشروی این مرکز را به ترتیب در سه مساله تبیین کردند: 1. اخلاق. 2. پژوهش. 3. آموزش.
حجت الاسلام نائیجی با تاکید بر لزوم نظم و قانونمحوری در آموزش و هدفمندی و روشمندی در
پژوهش میان اساتید و طلاب، برخی برنامههای سال تحصیلی آتی را توضیح دادند و گفتند در سال آینده تحصیلی پیشرو تلاش میکنیم از اساتیدی استفاده کنیم که در کنار آموزش و استفاده از روشهای نوین تدریس، رویکرد پژوهشمحور داشته باشند.
🔅مدیر اسرای تهران یکی از مهمترین اهداف و چشم اندازهای این مرکز را آشنا کردن مراکز علمی و عمومی جامعه با اندیشههای علامه جوادی آملی دانست و گفت: «باتوجه به اینکه علامه جوادی آملی هم در تفسیر و هم در فلسفه از نوابغ و صاحب آرای نوین هستند تلاش میکنیم در هر دو رشته طلاب را با رویکرد علمی ایشان آموزش دهیم. در همین راستا، در کنار مجوز تفسیر در سطح3، درخواست مجوز برای سطح3 رشته فلسفه اسلامی را نیز به مرکز مدیریت دادهایم».
💎در ادامهی جلسه، حجت الاسلام سیدرضا تقوی با تجلیل از جایگاه مهم علمی آیت الله جوادی آملی خواستار آن شدند که این حوزه و مرکز علمی در تهران به نقش خود در تبیین افکار و اندیشههای ایشان عمل کند.
💠مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت، با تمرکز به این نکته که «آیت الله جوادی آملی، جایگاه و
وجههی اجتماعی بسیار بالایی میان مردم و متخصصان علوم دارند» تصریح کردند پاسخ بسیاری از سوالات علمی و مشکلات اجتماعی را میتوان از میان آثار و افکار آیت الله جوادی آملی به دست آورد.
🔸نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، همچنین از لزوم برنامهریزی برای طلابی که از مراکز تخصصی دانشآموخته میشوند، گفتند: «حیف است که طلاب آموزشدیده بدون برنامه به حال خود رها شوند. باید طبق نیاز مراکز متعدد اداری و آموزشی و... از توان این دانش آموختگان استفاده کرد و توان علمی آنها را به جامعه تزریق کرد».
🔺در ادامه برنامه، با درخواست مدیریت اسرای تهران، حجت الاسلام تقوی و هیات همراه از ساختمان نیمهساز حوزه علمیه و مرکز تخصصی اسرا بازدید کردند و در جریان مراحل ساخت قرار گرفتند و در پایان قرار بر این شد که با پیگیریهای بعدی از ریاست جمهوری و ریاست مجلس، در امر ساخت این مرکز به عنوان پروژه ناتمام، همکاریهای لازم انجام شود تا مشکلاتی مانند فقدان فضای حوزوی مناسب، کمبود فضای آموزشی و پژوهشی، نبود حجره و محل اسکان طلاب و سرمایش و گرمایش و.... در آینده نزدیک برطرف شود.