26 10 2023 1985340 بطاقة تعريف:
image
آیت الله العظمی جوادی آملی

مظهر اسمای حسنای الهی / كریمه اهل بیت فاطمه معصومه (س) اهل ولایت است / اگر كسی ولی الله شد بهشت مشتاق اوست

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در سخنان دیگری در فضیلت و مقام حضرت معصومه سلام الله علیها بیان می دارند که كریمه اهل بیت فاطمه معصومه (س) اهل ولایت است و اگر كسی ولی الله شد بهشت مشتاق اوست.

مظهر اسمای حسنای الهی

▫️ پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آیت الله العظمی جوادی آملی با اشاره به زیارتنامه حضرت معصومه بیان داشتند: زائران در این زیارتنامه می گویند «السلام علیکِ عَرف الله بَیننا و بَینکُم فی الجنة»؛ اولاً این کریمه را با سایر اهل بیت و ائمه(ع) یکجا تلقی می کنیم با حفظ درجات، بعد عرض می کنیم خدا این توفیق را به ما عطا کند که در بهشت شما را بشناسیم و به حضور شما مشرّف بشویم. و عرض می کنیم: «وأورَدنا حَوضَ نَبیکُم»؛ یعنی ما از خدا مسئلت می کنیم که به همراه قرآن و به همراه ولایت این قدر حرکت بکنیم تا کنار حوض کوثر به شما برسیم این مقام را وجود مبارک فاطمهٴ معصومه (س) داراست.
آن گاه عرض می کنیم خدایا به برکت این بی بی توفیقی عطا کن که این بی بی از ما شفاعت کند «یا فاطمة إشفَعی لی فی الجنة فإن لَکِ عِندَ الله شأناً من الشأن»، کسی حق شفاعت دارد که در کنار عدالت الهی از مظاهر اسمای حسنای خدا باشد.» [1]


حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در سخنان دیگری در فضیلت و مقام حضرت معصومه سلام الله علیها بیان می دارند که كریمه اهل بیت فاطمه معصومه (س) اهل ولایت است و اگر كسی ولی الله شد بهشت مشتاق اوست.

ایشان بیان می دارند:
«​​​​​​​اعمالی كه باعث ورود در بهشت است یكسان نیست. بعضی از عمل های خیر باعث می ‌شود انسان به بهشت راه پیدا می ‌كند، بعضی از اعمال خیر سبب می ‌شود كه بهشت در اختیار اوست نه او در اختیار بهشت!
گاهی به ما می ‌فرمایند اگر فلان كار خیر را انجام دادی وارد بهشت می ‌شوی و گاهی می ‌فرمایند اگر فلان كار خیر را انجام دادی بهشت مال شماست؛ در صورت دوم كه بهشت برای كسی باشد انسان حق شفاعت هم دارد كه عده ‌ای را به همراه ببرد.
​​​​​​​ سرّ اینكه وجود مبارك امام هشتم و امام نهم (سلام الله علیهما) فرمودند هر كس كریمه اهل بیت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) را زیارت كند بهشت برای اوست، این است كه او اهل ولایت است. اگر كسی پیوند ولایی با دودمان عصمت و طهارت داشت، می‌ كوشد كه رایحه ولایت و طعم ولایت در هستی او پدید آید و خود جزء اولیای الهی بشود، اگر كسی جزء اولیای خدا شد و ولی الله شد بهشت مشتاق اوست.
 از وجود مبارك امام رضا (سلام الله علیه) رسیده است كه فرمود اگر كسی خواهرم كریمه اهل‌ بیت فاطمه معصومه را «عارِفاً بِحَقِّها» زیارت كند بهشت برای او ثابت است.
 معلوم می شود كریمه اهل بیت فاطمه معصومه حقّی دارد كه بعضی از زائران به حقّش عارف هستند، بعضی عارف نیستند؛ بعضی او را فقط به عنوان خواهر امام و دختر امام و عمه امام می شناسند و زیارت می كنند كه اینها طَرفی از فضیلت و ثواب را می برند، اما به  ثواب كامل راه نمی یابند.»[2]

[1] سخنرانی در جمع بانوان؛ تاریخ: 1378/05/02
​​​​​​​[2]سخنرانی عمومی؛ تاریخ: 1378/05/02


دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات